Op 6 november 2014 wint Eurobahn de aanbesteding voor een periode van 15 jaar het treinverkeer in het netwerk Teutoburger Wald-Netz. Dit omvat de spoorlijnen Bielefeld - Bad Bentheim - Hengelo (RB 61), Münster - Rheine (RB 65), Münster - Osnabrück (RB 66), Herford - Paderborn (RB 72) en Nienburg - Bielefeld (RE 78). Tegen deze gunning wordt door de Westfalenbahn bezwaar getekend, wat door de rechter op 25 februari 2015 wordt bekrachtigd. Hierdoor zou de aanbesteding opnieuw moeten worden uitgevoerd, maar de Westfalenbahn trekt haar bezwaar op 30 juni 2015 in, zodat de gunning definitief aan de Eurobahn is verleend.
Voor deze concessie worden 8 nieuwe treinstellen besteld bij Stadler van het type FLIRT3. Voor de inzet naar Nederland worden de stellen multicourant. De treinstellen worden gebouwd in de Duitse vestiging van Stadler in Pankow. De treinstellen zijn technisch gelijk aan de treinstellen die door Abellio worden ingezet tussen Arnhem en Düsseldorf. Vanwege deze technische gelijkheid hoeven de treinstellen niet een eigen toelating te verkrijgen voor het Nederlandse spoor.
De treinstellen zouden met ingang van de dienstregeling 2018 in december 2017 naar Hengelo door gaan rijden. Doordat de toelating niet op tijd rond was, werd de start van de treindienst met een maand uitgesteld tot 14 januari 2018.
Vanwege technische problemen, veroorzaakt door de omschakeling van spanning op de bovenleiding in Bad Bentheim, reden er op de eerder genoemde dag, slechts 8 van de 30 geplande treinen! De uitgevallen treinen worden vervangen door bussen.
Vanaf 26 februari 2018 rijdt Keolis weer tussen Hengelo en Bielefeld na een update van de software door Stadler.